Cafè pendent

Era fosc al bosc
Però les pupil·les, dilatades, ja s'havien adaptat a la foscor
Em vaig ajupir en veure allò brillant

Era fred
I circular
Però no era llis
Ni tampoc gran
Ni gaire valuós

Allò d'ahir
Allà es va quedar

I tant que me'n vaig enrecordar
D'allò que era fred
I circular
No gaire gran
Ni gaire valuós

Tens un cafè pendent
Digué la morena

Vaig quedar parada
Desconeixia aquella proposta
Ella i jo mai havíem enraonat

Tens un cafè pendent
Va tornar-hi la morena

Noranta-vuit
Deia al paper

Deu
Quinze
Vint-i-cinc
Trenta
Quaranta
Seixanta 
Vuitanta
Vuitanta-vuit

Allò que ja no era fred
Però sí circular
I no gaire gran
I un pèl més valuós
Desfilava per les meves mans
I celebrava la meva pèrdua
I la rebuda d'un nou amo

Si allò d'ahir
fred
circular
no gaire gran
ni gaire valuós
Allà no s'hagués quedat

Qui sap

Si ara seria amb un advocat
O amb una llevadora
O amb un carnisser
O amb una metgessa
O amb un avi
O amb un nen

Tens un cafè pendent
Va insistir la morena

Però no
la morena no volia enraonar.













Comentarios

Entradas populares